Ceny mieszkania w takiej samej lokalizacji, o podobnym metrażu i zbliżonym standardzie wykończenia mogą się diametralnie od siebie różnić. W przypadku sprzedaży jedna nieruchomość może być droższa od drugiej nawet o 1000 zł za metr kwadratowy. Jednocześnie obie z nich znajdą swoich kupców. Jak to możliwe? Odpowiedzią na to pytanie jest home staging. Sprawdź, czym jest i dlaczego warto w niego zainwestować.

Co to jest home staging?

Home staging to przygotowanie nieruchomości pod wynajem lub sprzedaż. Pozwala uzyskać znacznie większą cenę od nabywcy lub wynajmującego, dlatego cieszy się coraz większą popularnością. Polega zazwyczaj na niskobudżetowym ozdobieniu mieszkania, dzięki czemu wizualnie staje się ono bardzo atrakcyjne. Osoba odwiedzająca nieruchomość możesz sobie z łatwością wyobrazić, jak będzie wyglądało jej życie w tym miejscu, co dodatkowo potęguje chęć wynajmu lub zakupu. Podczas procesu home stagingu wyposaża się mieszkanie w takie elementy jak m.in. eleganckie zasłony i pasujące do nich kolorystyczne narzuty na łóżko, ciekawa zastawa stołowa, książki, sztuczne rośliny, ręczniki, a nawet… jedzenie. Przepyszne babeczki umieszczone na stole w kuchni pomagają nabywcy lub kupującemu poczuć się jak u siebie w domu. Niektóry home stagerzy, czyli osoby zawodowo zajmujące się home stagingiem, zalecają nawet rozpylenie zapachu wypieków przed przybyciem klienta, co ma pozytywnie oddziaływać na jego zmysły, a w konsekwencji na chęć do sfinalizowania transakcji.

Zalety home stagingu

Home staging ma mnóstwo zalet, dlatego ta usługa z roku na rok rośnie na popularności. Choć wymaga inwestycji minimum kilkuset złotych, to potrafi się szybko zwrócić przy wynajmie lub sprzedaży za wysoką cenę. Dzięki home stagingowi właściciel nieruchomości:

  • może otrzymać wysoką cenę za sprzedaż lub wynajem mieszkania, która niejednokrotnie przewyższa cenę rynkową;
  • zamiast czekać na wynajmującego lub kupca, może samodzielnie zdecydować, komu przekaże mieszkanie, ponieważ zazwyczaj ma co najmniej kilku chętnych;
  • znacznie szybciej sfinalizuje transakcję niż osoba wynajmująca lub sprzedająca mieszkanie w tej samej lokalizacji, o tym samym metrażu i podobnym standardzie wykończenia, ale bez wykonanej usługi home stagingu;
  • zyska dodatkowy czas, który musiałby poświęcić na samodzielnie i często nie do końca udane przygotowanie nieruchomości.

Kto powinien skorzystać z usługi home stagingu?

Usługa home stagingu jest dedykowana niemalże wszystkim osobom, które chcą sprzedać lub wynająć mieszkanie z dużym zyskiem. Powinny z niej skorzystać przede wszystkim osoby, które:

  • chcą uzyskać wysoką cenę sprzedaży lub najmu na atrakcyjnych warunkach;
  • chcą szybko sprzedać lub wynająć swoją nieruchomość;
  • nie mają czasu na przygotowywanie mieszkania i wolą to oddelegować komuś innemu;
  • nie mają odpowiedniej wiedzy na temat przygotowywania mieszkania pod wynajem lub sprzedaż, a jednocześnie zdają sobie sprawę z tego, że jej pozyskanie będzie dla nich znacznie bardziej kosztowne niż wynajęcie home stagera.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj